Försvunnen kattunge

Godmorning, jag har varit vaken sedan klockan 08 ungefär. Fick köra lillasystern till skolan och sedan har jag varit ute och letat efter min kattunge som har varit försvunnen sen igår :/ gick förtvivlat och letade överallt sen hörde jag den mjaua, och då tänkte jag att den säkerligen vart skadad. Jag bara nej, kunde inte riktigt hitta vart ljudet kom ifrån. Men sedan så hittade vi den, högst uppe i en utav dem högsta träden här. Hurfan skulle vi få ner den nudå tänkte jag. Stegen som var dubbel så lång som alla andra (då är den verkligen lång) nådde bara halvvägs :/ Tänk att lilla misen hade suttit där uppe helt förskräckt hela natten i denna kylan och i denna blåsten/regnet. Det var nästan så tårarna kom där ;p Efter en timmes mutande ungefär så gick jag iväg för att ringa någon som kanske kunde hjälpa oss att få ner den, så ropar mamma och jag går ut. Då är denna underbara kattunge påväg ner efter många om och men, (den klättrade ner baklänges) så himla söt var den. Den fick sig en jäkla stor skål med mat och mktmkt kelande :)

Nu sitter jag iallafall här i soffan, har klickat hem 3 på vinterskor =) hoppas nu man blir nöjd eftersom jag var så osäker på om jag verkligen skulle beställa hem dem eller ej. Om inte så är det ju tur att bloggshoppen finns ;) Har gjort två st toast och ett glas juice och ska nu äta min frukost framför tvn, vi hörs efteråt.

puss& kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0